Door middel van CFD en dynamische windtunneltesten optimaliseren ingenieurs elke buisvorm om superieure aerodynamische prestaties te leveren.

Propel Advanced Pro Disc
ULTIMATE SPEED
Highlights
Deze aerodynamische racemachine minimaliseert de luchtweerstand, zodat je sneller kunt accelereren en sprinten. Ontworpen met AeroSystem Shaping-technologie en Advanced-Grade composietmateriaal, levert de Propel Advanced Pro Disc bewezen aerodynamische prestaties en een van de lichtste frames in zijn categorie. De Propel Advanced Pro Disc wordt ook geleverd met een geïntegreerd WheelSystem, flat-mount schijfremklauwen en steekassen voor extra wielstijfheid en gestroomlijnde prestaties. De lichtgewicht, gemakkelijk verstelbare Vector composiet zadelpen minimaliseert de weerstand verder. Dit alles leidt tot een raceklare machine die de concurrentie achter zich laat.

AeroSystem Shaping Technology
Vector zadelpen
Deze lichtgewicht en zeer aerodynamische zadelpen van volledig composietmateriaal is speciaal ontworpen voor snelle prestaties op de weg.
Advanced Composite Frame
Het frame is van Advanced Composite. Dat is in eigen fabriek gemaakt op basis van hoogwaardig, ruw carbon. Een belangrijke eigenschap hiervan is de perfecte verhouding tussen stijfheid en gewicht. De voorste framedriehoek is als één geheel geassembleerd en gevormd. Dit is gedaan met behulp van een gepatenteerd productieproces, genaamd Modified Monocoque Construction.
OverDrive 2
De meest geavanceerde stuurbuistechnologie van Giant biedt een ongekende stuurprecisie. Extra grote balhoofdlagers (1 1/2 ”onder, 1 1/4” boven) en een taps toelopende stuurbuis zorgen voor superieure stijfheid aan de voorkant.
PowerCore
Een enorm oversized trapas / liggende achtervork is voorzien van een volledig geïntegreerd 86 millimeter breed trapasontwerp. Asymmetrische liggende achtervorken zorgen voor extra stijfheid aan de aandrijfzijde en stabiliteit aan de niet-aandrijfzijde.
Giant WheelSystem
Dit composiet SLR Aero WheelSystem is ontwikkeld met de gepatenteerde Dynamic Balanced Lacing-technologie en heeft verschillende velghoogtes voor en achter om de weerstand te minimaliseren zonder de stabiliteit in gevaar te brengen. De achterkant heeft een 65 mm velg voor compromisloze aerodynamische prestaties en krachtoverbrenging. De voorkant heeft een velghoogte van 42 mm voor extra controle bij zijwind.
Interne kabelgeleiding
De geheel nieuwe interne kabelgeleiding verbergt de derailleur- en de remkabels tegen de luchtweerstand voor maximaal aerodynamisch voordeel en verbeterde esthetiek.
Schijfrem integratie
Het frame is ontworpen met flat-mount schrijfrem voor superieure remprestaties in alle weersomstandigheden en bij hogere snelheden.
Aero stuur- en stuurpen
De combinatie van het Contact SLR aero composiet stuur en de Contact SL Aero aluminium stuurpen is ontworpen om de algehele weerstand te verminderen en tegelijkertijd het gewicht te minimaliseren.
Foto's
Selecting any of the image buttons will open a larger image gallery with image descriptions
Technologieën
Advanced Composite Technology
AeroSystem Shaping Technologie
Overdrive
Powercore
Vector Seatpost





































